web_russafa_escenica.jpg

El fes­ti­val d’arts escè­ni­ques Rus­sa­fa Escè­ni­ca fa públi­ca la imat­ge que ins­pi­ra­rà el car­tell de la sise­na edi­ció del fes­ti­val, que se cele­bra­rà del 15 al 25 de setem­bre en el barri valen­cià de Rus­sa­fa. Es trac­ta del tre­ball pre­sen­tat per l’il·lustrador Enri­que Goñi en el qual es poden apre­ciar uns ulls sobre un fons negre, la seua par­ti­cu­lar inter­pre­ta­ció del lema d’a­ques­ta edi­ció Pors. Per ter­cer any con­se­cu­tiu la imat­ge guan­ya­do­ra ha sigut selec­cio­na­da a tra­vés d’un con­curs enge­gat per l’or­ga­nitza­ció del fes­ti­val.

Al vol­tant de 2.300 per­so­nes han exer­cit el seu vot a tra­vés de la pàgi­na web de Rus­sa­fa Escè­ni­ca des que es van obrir les vota­cions. La imat­ge guan­ya­do­ra va pas­sar pri­mer la selec­ció del públic i des­prés la d’un jurat com­post per Julián Rome­ro, res­pon­sa­ble de dis­seny de Rus­sa­fa Escè­ni­ca, José Luis Abad fotò­graf ofi­cial de Rus­sa­fa Escè­ni­ca, Arís­ti­des Rosell, direc­tor artís­tic de Rus­sa­fart, Regi­na Enguí­da­nos, coor­di­na­do­ra tèc­ni­ca de AISGE a Valèn­cia i Bàr­ba­ra Tri­­llo-Figue­­roa, res­pon­sa­ble de xar­xes socials de Rus­sa­fa Escè­ni­ca.

Goñi, qui segons decla­ra “volia repre­sen­tar de for­ma direc­ta i cla­ra el que sig­ni­fi­ca sen­tir por amb molt pocs ele­ments grà­fics” expli­ca que la ins­pi­ra­ció per a realitzar la imat­ge va vin­dre de “la influèn­cia del “tebeo” i els còmics. De xico­tet lle­gia mol­tes his­to­rie­tes, pri­mer de Bru­gue­ra i Edi­to­rial Valen­cia­na, com tots, però des­prés em vaig pas­sar al Creepy i als còmics de terror per a adults que tenien por­ta­des més impac­tants. Tenia en ment aques­tes por­ta­des dels fan­zi­nes dels 80”.

Els últims tre­balls del dibui­xant han sigut la il·lustració d’un con­te infan­til publi­cat per l’e­di­to­rial Sar Ale­jan­dria ano­me­nat Lío en el par­que i la col·laboració en la imat­ge del pro­jec­te Tro­ba­da d’His­tò­ries a Les Aules: Ben­vin­gu­des ParA­ules.

El guan­ya­dor, pro­per al barri de Rus­sa­fa, afir­ma que “qual­se­vol for­ma d’art que cer­que trans­me­tre crea­ti­vi­tat serà bona per al barri i per a la ciu­tat que l’aculla” i pel que fa a la rela­ció amb les arts escè­ni­ques decla­ra que “últi­ma­ment estic inter­es­sat com a espec­ta­dor en for­mats nous per a mi com el micro­tea­tre i altres for­mes d’a­cos­tar les arts escè­ni­ques al públic d’u­na mane­ra menys tra­di­cio­nal: els con­ta­con­tes per a adults o repre­sen­ta­cions en esce­na­ris poc habi­tuals: cases, patis, el carrer”.
 
Enri­que Goñi rebrà com a pre­mi 100€, una entra­da doble per a qual­se­vol espec­ta­cle al qual deci­dis­ca acu­dir dins del fes­ti­val i que la seua imat­ge siga por­ta­da dels 25.000 pro­gra­mes de mà que s’im­pri­mis­quen i dis­tri­buïs­quen en aques­ta sise­na edi­ció de Rus­sa­fa Escè­ni­ca.

El fes­ti­val d’arts escè­ni­ques Rus­sa­fa Escè­ni­ca fa públi­ca la imat­ge que ins­pi­ra­rà el car­tell de la sise­na edi­ció del fes­ti­val, que se cele­bra­rà del 15 al 25 de setem­bre en el barri valen­cià de Rus­sa­fa. Es trac­ta del tre­ball pre­sen­tat per l’il·lustrador Enri­que Goñi en el qual es poden apre­ciar uns ulls sobre un fons negre, la seua par­ti­cu­lar inter­pre­ta­ció del lema d’a­ques­ta edi­ció Pors. Per ter­cer any con­se­cu­tiu la imat­ge guan­ya­do­ra ha sigut selec­cio­na­da a tra­vés d’un con­curs enge­gat per l’or­ga­nitza­ció del fes­ti­val.

Al vol­tant de 2.300 per­so­nes han exer­cit el seu vot a tra­vés de la pàgi­na web de Rus­sa­fa Escè­ni­ca des que es van obrir les vota­cions. La imat­ge guan­ya­do­ra va pas­sar pri­mer la selec­ció del públic i des­prés la d’un jurat com­post per Julián Rome­ro, res­pon­sa­ble de dis­seny de Rus­sa­fa Escè­ni­ca, José Luis Abad fotò­graf ofi­cial de Rus­sa­fa Escè­ni­ca, Arís­ti­des Rosell, direc­tor artís­tic de Rus­sa­fart, Regi­na Enguí­da­nos, coor­di­na­do­ra tèc­ni­ca de AISGE a Valèn­cia i Bàr­ba­ra Tri­­llo-Figue­­roa, res­pon­sa­ble de xar­xes socials de Rus­sa­fa Escè­ni­ca.

Goñi, qui segons decla­ra “volia repre­sen­tar de for­ma direc­ta i cla­ra el que sig­ni­fi­ca sen­tir por amb molt pocs ele­ments grà­fics” expli­ca que la ins­pi­ra­ció per a realitzar la imat­ge va vin­dre de “la influèn­cia del “tebeo” i els còmics. De xico­tet lle­gia mol­tes his­to­rie­tes, pri­mer de Bru­gue­ra i Edi­to­rial Valen­cia­na, com tots, però des­prés em vaig pas­sar al Creepy i als còmics de terror per a adults que tenien por­ta­des més impac­tants. Tenia en ment aques­tes por­ta­des dels fan­zi­nes dels 80”.

Els últims tre­balls del dibui­xant han sigut la il·lustració d’un con­te infan­til publi­cat per l’e­di­to­rial Sar Ale­jan­dria ano­me­nat Lío en el par­que i la col·laboració en la imat­ge del pro­jec­te Tro­ba­da d’His­tò­ries a Les Aules: Ben­vin­gu­des ParA­ules.

El guan­ya­dor, pro­per al barri de Rus­sa­fa, afir­ma que “qual­se­vol for­ma d’art que cer­que trans­me­tre crea­ti­vi­tat serà bona per al barri i per a la ciu­tat que l’aculla” i pel que fa a la rela­ció amb les arts escè­ni­ques decla­ra que “últi­ma­ment estic inter­es­sat com a espec­ta­dor en for­mats nous per a mi com el micro­tea­tre i altres for­mes d’a­cos­tar les arts escè­ni­ques al públic d’u­na mane­ra menys tra­di­cio­nal: els con­ta­con­tes per a adults o repre­sen­ta­cions en esce­na­ris poc habi­tuals: cases, patis, el carrer”.
 
Enri­que Goñi rebrà com a pre­mi 100€, una entra­da doble per a qual­se­vol espec­ta­cle al qual deci­dis­ca acu­dir dins del fes­ti­val i que la seua imat­ge siga por­ta­da dels 25.000 pro­gra­mes de mà que s’im­pri­mis­quen i dis­tri­buïs­quen en aques­ta sise­na edi­ció de Rus­sa­fa Escè­ni­ca.

Comparte esta publicación

amadomio.jpg

Suscríbete a nuestro boletín

Reci­be toda la actua­li­dad en cul­tu­ra y ocio, de la ciu­dad de Valen­cia