València acudix a Fitur com a capital del disseny i el turisme intel·ligent i seu dels Goya

Amb el lema “València és ara”, es convida a descobrir els esdeveniments que la ciutat acull en 2022 i que la convertixen en “destinació imprescindible”

Capitalitat Mundial del Disseny, Capitalitat Europea del Turisme Intel·ligent i seu de la gala de la 36 edició dels Premis Goya com a colofó a l’Any Berlanga en 2022 són els emblemes de València en la Fira Internacional de Turisme (Fitur), que se celebra entre el 19 i 23 de gener en el recinte firal de Madrid. Amb el lema “València és ara”, l’estand de la ciutat convida a descobrir els esdeveniments que acull enguany i que la convertixen en “destinació imprescindible”. El regidor de Turisme i Internacionalització, Emiliano García, acompanyat del director gerent de Visit València, Antoni Bernabé, ha donat a conéixer la “intensa agenda d’actes” que es desplegaran en Ifema al llarg tres dies.

 

“2022 és, sense cap dubte, l’any de València”, ha afirmat Emiliano García. “La nostra ciutat ha sigut triada com una de les millors ciutats europees per viure i la CNN ens recomana com una de les destinacions mundials amb més al·licients turístics per viatjar”. El regidor ha assenyalat que “Europa i el món s’han fixat en nosaltres i este espectacular moment que viu la ciutat és el que volem projectar”. Així, des de l’estand de Fitur es pretenen mostrar les principals propostes de la ciutat en 2022 i “destacar els elements que ens estan posicionant a nivell internacional”, com la sostenibilitat, l’estil de vida, el disseny o la cultura.

A més de la capitalitat del disseny i el turisme intel·ligent, l’Any Berlanga i la gala dels Goya, València es presenta com a destinació LGTBQ+ —serà seu dels Gai Games en 2026— i destinació gastronòmica —aprofitant que en desembre va acollir la presentació de la Guia Michelin, amb la incorporació de tres noves estreles per a restaurants de la ciutat—.

 

L’estand en Fitur

L’estand, de 50 metres quadrats, forma part de la instal·lació que la Comunitat Valenciana disposa en la fira. Compta amb panells retroil·luminadors, que li donen major visibilitat; un videocall, on es projectaran vídeos promocionals i que connectarà amb el compte oficial de Visit València en Instagram, i un taulell tàctil d’atenció al visitant, que oferirà informació digital descarregable, amb possibilitat d’enviar-la al correu o al dispositiu electrònic.

 

A més, València tindrà presència en diferents àrees monogràfiques de la fira. Els Gai Games 2026 són la imatge en l’espai Fitur LGTBQ+, un fòrum per promoure la normalització de la diversitat sexual i de gènere; l’Any Berlanga i els Goya constituïxen la targeta de visita en Fitur Cinema/Screen, mentre que el cas de València com a destinació turística sostenible centrarà la participació en Fitur Know-how.

Emiliano García ha recordat que el reconeixement atorgat per la Comissió Europea a València com a capital de turisme intel·ligent obeïx, entre altres raons, a l’auditoria de la petjada de carboni i hídrica de l’activitat turística i el corresponent pla per a la seua reducció i compensació per tal d’aconseguir la neutralitat en carboni del turisme en 2025. En eixa línia, este dijous es presentarà en Fitur el Pla de Sostenibilitat Turística de València per als tres pròxims anys, que compta amb 7,5 milions d’euros dels fons europeus Next Generation, i que comprén una trentena de projectes vinculats a tres eixos: la sostenibilitat, la digitalització i la creació de valor.

Per la seua part, Antoni Bernabé ha remarcat que “la presència de València en Fitur està molt centrada en allò professional, especialment enguany, marcat per les restriccions de la pandèmia”. El director gerent de Visit València ha explicat que un dels objectius és “reforçar l’acció de comercialització de la destinació amb prescriptors i compradors”. Per a això, ja hi ha més de 50 cites programades amb operadors i companyies aèries d’àmbit nacional i internacional.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.