Mostra de València bat el seu rècord de públic amb més de 17.000 espectadors

La xifra suposa un increment del 73,15% respecte a l’edició de 2022

Mos­tra de Valèn­cia en la seua 38º edi­ció.

La 38a Mos­tra de Valè­n­­cia-Cine­­ma del Medi­te­rra­ni, que va bai­xar el teló el pas­sat 29 d’oc­tu­bre, ha sigut la més reei­xi­da des que l’A­jun­ta­ment de la ciu­tat recu­pe­ra­ra el fes­ti­val en 2018, al pol­vo­ritzar tots els regis­tres d’e­di­cions ante­riors. Un total de 17.429 per­so­nes han assis­tit a les pro­jec­cions, xarra­des i acti­vi­tats cele­bra­des al llarg dels deu dies de fes­ti­val, la qual cosa supo­sa un incre­ment del 73,15% res­pec­te als 10.066 assis­tents de 2022. El bala­nç de dades és enca­ra par­cial, ja que seguix ober­ta fins a finals de novem­bre l’ex­po­si­ció dedi­ca­da a Hele­na Cor­te­si­na en la Gale­ria del Tos­sal.

En l’in­cre­ment d’as­sis­tèn­cia han sigut fona­men­tals dos fac­tors. D’u­na ban­da, la reober­tu­ra del Palau de la Músi­ca. La sala Itur­bi va aco­llir les gales d’i­nau­gu­ra­ció i cloen­da, però tam­bé ses­sions que van des­per­tar gran expec­ta­ció i van esgo­tar totes les entra­des dis­po­ni­bles, com les de les pel·lícules valen­cia­nes “Quan no aca­ba la nit” i “Paco Roca, dibui­xant la vida”, així com els con­certs de la Ban­da Sim­fò­ni­ca Muni­ci­pal i l’Or­ques­tra de Valèn­cia. D’al­tra ban­da, l’e­fec­te Pao­lo Sorren­tino. La pre­sèn­cia a Valèn­cia del cineas­ta ita­lià pre­miat amb la Pal­me­ra d’Ho­nor de la Mos­tra ha omplit la sala de la Fil­mo­te­ca en la majo­ria de les ses­sions, així com en una mas­ter­class que està a punt de supe­rar els 1.800 visio­nats en línia.

L’as­sis­tèn­cia de públic a les sec­cions a con­curs ha tor­nat a créi­xer res­pec­te a edi­cions ante­riors, grà­cies a l’in­te­rés en pel·lícules com “Fire­works” o “A Hou­se in Jeru­sa­lem”, amb ses­sions ple­nes i ani­mats col·loquis pos­te­riors, i l’aug­ment de pro­jec­cions en la Sec­ció Infor­ma­ti­va s’ha tra­duït en una gran par­ti­ci­pa­ció en les vota­cions per al Pre­mi À Punt del Públic, el més ren­yit des que es va ins­tau­rar el guar­dó. L’aug­ment d’es­pec­ta­dors tam­bé ha sigut nota­ble en Mos­tra dels Ins­ti­tuts, per on han pas­sat més de 1.400 alum­nes de dife­rents graus for­ma­tius per a gau­dir d’u­na selec­ció de pel·lícules rela­cio­na­des amb temes mediam­bien­tals.

En para­ules d’Eduar­do Gui­llot, direc­tor artís­tic de Mos­tra de Valèn­cia, «enguany hem notat més que mai la con­fia­nça i la impli­ca­ció del públic en les pro­pos­tes del fes­ti­val. Que un cineas­ta des­co­ne­gut a Espan­ya com Edgar Pêra òmpli­ga la sala en la pre­sen­ta­ció de la seua últi­ma pel·lícula sig­ni­fi­ca que la gent valo­ra la tra­jec­tò­ria de la Mos­tra i està dis­po­sa­da a aco­m­­pa­n­­yar-nos en el des­co­bri­ment de direc­tors i pel·lícules a les quals no poden tin­dre accés d’u­na altra mane­ra».

Foto de Io, capi­tano.

La con­so­li­da­ció de Valèn­cia Film Afers, el fòrum de copro­duc­ció inter­na­cio­nal que enguany ha cele­brat la seua sego­na edi­ció, ha sigut un altre dels focus d’a­ten­ció del fes­ti­val, que ha man­tin­gut l’Es­pai Mos­tra com a punt de tro­ba­da en la plaça de l’A­jun­ta­ment, per on han pas­sat equips de diver­ses pel·lícules i s’han realitzat pro­gra­mes de ràdio en direc­te cara al públic.

Pel que res­pec­ta a l’im­pac­te medià­tic del fes­ti­val, i segons fonts de On-Clu­­si­­ve, la cober­tu­ra es xifra en 1047 arti­cles (+15,69% res­pec­te a l’e­di­ció ante­rior), amb una valo­ra­ció eco­nò­mi­ca de 10,1 mili­ons d’eu­ros (137% més de valor de la cober­tu­ra, és a dir, s’ha mul­ti­pli­cat el valor per 2,37), men­tres que la mit­ja­na de con­tac­tes de per­so­nes expo­sa­des a infor­ma­cions rela­cio­na­des amb la Mos­tra ha pujat un 338% res­pec­te a l’e­di­ció de 2022, la qual cosa supo­sa que s’ha mul­ti­pli­cat per 4,3. 

Compartir es vivir!

amadomio.jpg

Suscríbete a nuestro boletín

Reci­be toda la actua­li­dad en cul­tu­ra y ocio, de la ciu­dad de Valen­cia