La Diputació ajudarà els ajuntaments a estalviar en la contractació de telecomunicacions i carburants

La Central de Compres de la corporació oferix acords marc als quals poden acollir-se els consistoris i mancomunitats per a disposar de serveis i subministraments amb menor cost i burocracia.

La Diputació de València oferirà als ajuntaments i ens locals de la província la possibilitat de disposar de millors preus i una contractació més àgil en serveis de telecomunicacions i subministrament de carburants, a través dels acords marc que tramita la Central de Compres de la corporació provincial amb diferents empreses adjudicatàries.

El diputat responsable d'Administració General, Andreu Salom.
El diputat responsable d’Administració General, Andreu Salom.

Estos procediments de contractació s’afegiran a uns altres que ja oferix la Diputació a ajuntaments, entitats locals menors, mancomunitats i societats públiques municipals, com l’energia elèctrica i els serveis postals. En el cas del subministrament elèctric, més de 180 entitats locals estan adherides a l’acord marc que possibilita formalitzar els contractes amb quatre adjudicatàries diferents.

El diputat responsable d’Administració General, Andreu Salom, explica que disposar de diverses empreses adjudicatàries “permet tindre un ventall de preus i qualitats que s’adapte a les necessitats de cadascuna de les entitats que s’adherixen a la nostra central de compres”. Salom destaca igualment que en utilitzar este servei de la Diputació, “els ajuntaments eviten la burocràcia que comporten els concursos i taules de contractació i realitzen adjudicacions més àgils i en millors condicions que fent la gestió directa amb les empreses”.

Serveis i subministraments

La Central de Compres de la Diputació de València té tancats acords amb empreses de diferents sectors per a oferir als ens locals la possibilitat de contractar energia elèctrica, gas natural i serveis postals i d’auditories. En procés estan els acords marc que permetran recuperar les telecomunicacions i el subministrament de carburants, amb l’objectiu d’obtindre millors preus en telefonia mòbil i en l’aprovisionament de vehicles de titularitat municipal i també de bombers, així com la maquinària per a la neteja de platges.

Un altre dels serveis prestats, que va cobrar especial rellevància durant la pandèmia, és la contractació amb empreses que dispensen equips de protecció, la qual cosa va permetre a molts ajuntaments “aconseguir màscares, hidrogel i EPI’s en moments de gran confusió i sense necessitat d’eixir a un mercat en el qual no era fàcil operar”.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.