Con­ver­tir la dan­sa en un fet lúdic i acces­si­ble és l’a­pos­ta de Juan Luis Mati­lla a tra­vés de la gene­ra­ció del codi d’im­pro­vi­sa­ció con­duï­da Error, eina tron­cal de les pro­pos­tes escè­ni­ques de Mopa des del seu des­en­vo­lu­pa­ment en el marc de l’I­CAS, el 2016, i l’es­tre­na de la ver­sió defi­ni­ti­va, amb l’e­lenc ori­gi­nal, al Tea­tro Cen­tral al gener de 2018. En esta oca­sió, en col·laboració amb Cir­cu­la Valèn­cia, Mopa pre­sen­ta un joc escè­nic obert als alum­nes del Con­ser­va­to­ri Pro­fes­sio­nal de Dan­sa i el Con­ser­va­to­ri Supe­rior. Esta par­ti­da d’Error es podrà veu­re a La Mutant dis­sab­te 17  a les 20:30h. Allà, Juan Luis Mati­lla tam­bé esta­rà acom­pan­yat per Negro, àlies del músic valen­cià Fer Jun­que­ra, i pel con­tra­bai­xis­ta Enri­que Téllez.

En 2016, Mopa pre­sen­ta­va a l’en­torn del CaS Error, ver­sión beta, un codi d’im­pro­vi­sa­ció con­duï­da pro­po­sat per Juan Luis Mati­lla en què el coreò­graf diri­geix dan­sa i músi­ca des de l’es­ce­na­ri, a par­tir d’u­na sèrie de ges­tos pac­tats prè­via­ment amb els par­ti­ci­pants. Mati­lla va gene­rar este codi basant-se en Wal­ter Thom­pson ‑crea­dor del sound­pai­ting-, Butch Morris o John Zorn, apor­tant una visió de direc­ció musi­cal des de la pers­pec­ti­va de la coreo­gra­fia, en un pro­cés col·lectiu en què van par­ti­ci­par Rocío Guz­mán, Sil­via Bal­vín, Ella­vled Alcano, Eli­sa del Pozo, Ana G. Mora­les, Javier Mora, Bár­ba­ra Sela, Lau­ra Mora­les i Alber­to Cor­tés, elenc ori­gi­nal que va estre­nar l’es­pec­ta­cle al Tea­tro Cen­tral.

Des­prés de diver­ses par­ti­des amb l’e­lenc ori­gi­nal, el codi Error s’a­pli­ca en esta oca­sió a un cos de ball for­mat pels alum­nes del Con­ser­va­to­ri Pro­fes­sio­nal de Dan­sa de Valèn­cia i el Con­ser­va­to­ri Supe­rior. L’a­par­tat musi­cal es des­en­vo­lu­pa en esta oca­sió amb el gui­ta­rris­ta Fer Jun­que­ra (cone­gut com Negro) i el con­tra­bai­xis­ta Enri­que Téllez apor­tant la base sono­ra, i amb l’ull posat en la direc­ció des esce­na de Juan Luis Mati­lla, mes­tre de jocs en una pro­pos­ta que “no bus­ca l’en­cert escè­nic, sinó que es cen­tra en el joc com a tal, en l’e­rror”.

Comparte esta publicación

amadomio.jpg

Suscríbete a nuestro boletín

Reci­be toda la actua­li­dad en cul­tu­ra y ocio, de la ciu­dad de Valen­cia