El laboratori d’art multimèdia ACCIÓNLAB programa a cinc artistes procedents de la plataforma de Colònia PAErsche. Luciana Acuña (Grupo Krapp) i Alejo Moguillansky (El Pampero Cine) desenvoluparan el rodatge d’una pel·lícula a la vista de tots. 

Tho­mas Reul durant la inter­pre­ta­ció.

Les dues prò­xi­mes cites artís­ti­ques pro­gra­ma­des per La Mutant són sen­gles jor­na­des de per­for­man­ce de crea­dors pro­ce­dents d’A­le­man­ya i l’Ar­gen­ti­na. Amb aques­ta rein­ci­dèn­cia, el cen­tre d’arts vives pre­tén mos­trar la rique­sa d’un art lliu­re de codis pre­es­ta­blits, on el cos és l’ei­na prin­ci­pal del dis­curs.

La pri­me­ra pro­pos­ta és una jor­na­da de per­for­man­ces el 4 de novem­bre a càrrec d’un grup d’ar­tis­tes de l’or­ga­nitza­ció més impor­tant dedi­ca­da a l’es­tu­di i difu­sió de l’art per­for­ma­tiu a Ale­man­ya, PAErs­che. La pla­ta­for­ma va ser cons­ti­tuï­da en 2010 a la ciu­tat de Colò­nia i actual­ment està inte­gra­da per una gran xar­xa d’ar­tis­tes inter­es­sats en la col·laboració i l’es­tu­di de l’art d’ac­ció.

La tro­ba­da és la ter­ce­ra ses­sió dedi­ca­da a PAErs­che per part del labo­ra­to­ri d’art inter­mè­dia ACCIÓNLAB. En aques­ta oca­sió, visi­ta­ran La Mutant Seli­na Bone­lli, Mari­ta Bull­mann, Irm­gard Hims­test, Cris­tia­ne Ober­mayr y Tho­mas Reul.

ACCIÓNLAB és un pro­jec­te d’in­ves­ti­ga­ció i expo­si­ció que abor­da les noves estra­tè­gies de l’art con­tem­po­ra­ni a par­tir de l’art d’ac­ció i l’art per­for­ma­tiu. En aques­ta tro­ba­da expo­si­ti­va es donen cita una xar­xa d’or­ga­nitza­cions, pla­ta­for­mes i col·lectius euro­peus. El pro­gra­ma recull con­fe­rèn­cies, pre­sen­ta­cions i tallers per part de les pla­ta­for­mes d’art d’ac­ció més des­ta­ca­des en l’àm­bit inter­na­cio­nal, així com un cicle de per­for­man­ce i mos­tra d’o­bres per part dels seus repre­sen­tants.

IRMI HIMSTEDT durant la inter­pre­ta­ció.

Cinema en directe

Lucia­na Acu­ña i Ale­jo Mogui­llansky són mem­bres de dos col·lectius emble­mà­tics de la crea­ció con­tem­po­rà­nia argen­ti­na: la com­pan­yia artís­ti­ca inter­dis­ci­pli­nà­ria Gru­po Krapp i la pro­duc­to­ra El Pam­pe­ro Cine, res­pec­ti­va­ment. El tàn­dem crea­tiu pro­po­sa el 10 de novem­bre una per­for­man­ce que con­sis­teix en el rodat­ge d’u­na pel·lícula a la vis­ta de tots, per llocs molt cone­guts i con­co­rre­guts de Valèn­cia, Efec­tos espe­cia­les.

La pro­pos­ta té un for­mat de site spe­ci­fic, això és, un tipus de tre­ball artís­tic espe­cí­fi­ca­ment dis­sen­yat per a una loca­litza­ció en par­ti­cu­lar. En aquest cas, la ciu­tat és el deco­rat d’un llarg­me­trat­ge impos­si­ble on el per­so­nat­ge mor i mor al llarg de dies, nits, hiverns, plu­ges i tene­bres en un llar­guís­sim pla seqüen­cia que pro­ba­ble­ment és el més llarg que s’ha­ja fil­mat.

Chris­tia­ne Ober­mayr durant la inter­pre­ra­ció.

«És una roda de la for­tu­na que no para de morir»

«Es podria sos­pi­tar que l’a­go­nia dura totes les esta­cions de l’any, o que alber­ga totes les imat­ges del món. És una roda de la for­tu­na que no para de morir», avan­cen els crea­dors d’a­ques­ta per­for­man­ce que com­bi­na cine­ma i dan­sa i actua­ció.

En qua­tre pre­ses dife­rents del mateix reco­rre­gut, un per­for­mer dife­rent en cada oca­sió inven­ta­rà la seua mane­ra de morir enfro­n­­tant-se a l’ar­qui­tec­tu­ra del lloc, als emble­mà­tics carrers de l’urbs i a la pura fan­ta­sia: plu­ja, neu i fums de colors. Aquests com­ple­ments atmos­fè­rics es llan­cen a l’in­tèr­pret en for­ma d’e­fec­tes espe­cials amb la pre­ci­sió mil·limètrica d’u­na coreo­gra­fia dig­na d’un musi­cal.

Comparte esta publicación

amadomio.jpg

Suscríbete a nuestro boletín

Reci­be toda la actua­li­dad en cul­tu­ra y ocio, de la ciu­dad de Valen­cia