La comis­sió de valo­ra­ció per a la selec­ció de les can­di­da­tu­res aspi­rants a obtin­dre la Direc­ció Artís­ti­ca de les Arts ha con­clòs el pro­cés de selec­ció seguint el Codi de Bones Pràc­ti­ques en la Cul­tu­ra Valen­cia­na i ha pro­po­sat a Jesús Igle­sias Norie­ga per ocu­par el càrrec de direc­tor artís­tic de les Arts.

Cal recor­dar que cada can­di­da­tu­ra va pre­sen­tar un pro­jec­te amb la pro­pos­ta artís­ti­ca i la ges­tió d’aquesta. Havia d’incloure tam­bé la pro­pos­ta per a les dues prò­xi­mes tem­po­ra­des ope­rís­ti­ques, així com les línies mes­tres fins a la fina­litza­ció del con­trac­te. Cada pro­pos­ta havia de fer refe­rèn­cia a tots els espais escè­nics de les Arts i ser rela­ti­va a la pro­gra­ma­ció ope­rís­ti­ca i tam­bé a la musi­cal, la coreo­grà­fi­ca i l’escènica en totes les seues varie­tats.

Tam­bé es dema­na­ven línies d’actuació per a garan­tir que les Arts siga un espai per a la inter­na­cio­na­litza­ció i l’excel·lència ope­rís­ti­ca, que l’ús de l’espai esti­ga maxi­mitzat pel que fa al con­junt de dis­ci­pli­nes i que hi hague­ra una pro­pos­ta sim­fò­ni­ca de l’Orquestra de la Comu­ni­tat Valen­cia­na, a més d’una pro­pos­ta per a la pro­jec­ció del Cen­tre de Per­fec­cio­na­ment Plá­ci­do Domin­go i un pro­jec­te defi­nit per a l’equip tèc­nic, didàc­tic i for­ma­tiu.

D’entre totes les can­di­da­tu­res, la que ha obtin­gut més pun­tua­ció per part de la comis­sió ava­lua­do­ra ha estat la de Jesús Igle­sias Norie­ga i, per tant, serà la pro­pos­ta que tras­lla­da­rà la comis­sió ava­lua­do­ra per a ser nome­nat pel Patro­nat del coli­seu ope­rís­tic valen­cià com a direc­tor artís­tic de les Arts i es deter­mi­na­rà la incor­po­ra­ció al seu lloc de tre­ball.

La comis­sió ava­lua­do­ra ha con­si­de­rat el currí­cu­lum i el pro­jec­te de Jesús Igle­sias Norie­ga com el més ido­ni per a assu­mir la Direc­ció Artís­ti­ca de les Arts, per la for­ma­ció espe­cí­fi­ca del can­di­dat, així com pels conei­xe­ments musi­cals, l’experiència inter­na­cio­nal i l’experiència en pro­jec­tes edu­ca­tius; la capa­ci­tat d’adaptació a l’actual model artís­tic de les Arts; la capa­ci­tat d’innovació artís­ti­ca i en la ges­tió; la capa­ci­tat de lide­rat­ge d’equips; una demos­tra­da agen­da i ‘net­wor­king’ nacio­nal i inter­na­cio­nal en l’àm­bit de tea­tres ope­rís­tics; la capa­ci­tat de rela­cions públi­ques en el món ope­rís­tic, i conei­xe­ments de ges­tió i visió eco­nò­mi­ca de la pro­gra­ma­ció per a dis­sen­yar un con­tin­gut eco­nò­mi­ca­ment sos­te­ni­ble.

Tra­jec­tò­ria pro­fes­sio­nal de Jesús Igle­sias Norie­ga

Direc­tor del depar­ta­ment artís­tic de la Duch Natio­nal Ope­ra & Ballet dels Paï­sos Bai­xos, ha estat tam­bé coor­di­na­dor artís­tic del Tea­tro Real de Madrid entre 2002 i 2012, així com aju­dant de la Direc­ció Artís­ti­ca i Musi­cal d’aquest entre 1997 i 2001. Prè­via­ment va col·laborar en la Direc­ció Artís­ti­ca del Tea­tro Colón de Bue­nos Aires.

Jesús Igle­sias Norie­ga (Ovie­do, 1971) és màs­ter en Ges­tió Cul­tu­ral de Músi­ca, Tea­tre i Dan­sa per la Uni­ver­si­tat Com­plu­ten­se de Madrid i ha estat tam­bé pro­fes­sor de piano al Con­ser­va­to­ri Supe­rior de Músi­ca i Dan­sa d’Oviedo. A més, és lli­cen­ciat en Cièn­cies Eco­nò­mi­ques i Empre­sa­rials per la Uni­ver­si­tat d’Oviedo.

Ha par­ti­ci­pat en diver­sos semi­na­ris dedi­cats a l’òpera, la ges­tió i la pro­duc­ció líri­ca i la ges­tió artís­ti­ca en el món de l’òpera, i ha estat jurat de dife­rents con­cur­sos ope­rís­tics d’arreu d’Europa.

Inte­grants de la comis­sió de valo­ra­ció 

Cal recor­dar que la Fun­da­ció de les Arts va deter­mi­nar els com­po­nents de la comis­sió de valo­ra­ció de les dife­rents can­di­da­tu­res. Aques­ta comis­sió ha estat inte­gra­da per 9 mem­bres, tal com mar­ca el Codi de Bones Pràc­ti­ques en la Cul­tu­ra Valen­cia­na. Tres han estat repre­sen­tants ins­ti­tu­cio­nals; tres més experts del món de la líri­ca i la cul­tu­ra, i tres repre­sen­tants de la socie­tat civil.

Pel que fa al món de la líri­ca i la cul­tu­ra, s’ha comp­tat amb Chris­ti­na Schep­pel­mann, direc­to­ra artís­ti­ca del Liceu de Bar­ce­lo­na; Joan Mata­bosch, direc­tor artís­tic del Tea­tro Real de Madrid, i Ana Lui­sa Cho­va, cate­drà­ti­ca de Cant del Con­ser­va­to­ri Supe­rior de Músi­ca de Valèn­cia.

Els repre­sen­tants de la socie­tat civil han estat Pablo Font de Mora, pre­si­dent dels Amics de l’Òpera i de les Arts de la Comu­ni­tat Valen­cia­na; Ramon Rose­lló, del Con­sell Valen­cià de Cul­tu­ra, i Vicent Ros, direc­tor del Palau de la Músi­ca de Valèn­cia.

Susa­na Llo­ret, pre­si­den­ta del Patro­nat de les Arts; Mar­ga Lan­de­te, direc­to­ra adjun­ta de Músi­ca i Cul­tu­ra Popu­lar de l’IVC, i José Villar, sots­se­cre­ta­ri de la Con­se­lle­ria d’Educació, Inves­ti­ga­ció, Cul­tu­ra i Esport, han con­for­mat la repre­sen­ta­ció ins­ti­tu­cio­nal de la comis­sió ava­lua­do­ra.

Carac­te­rís­ti­ques de la con­trac­ta­ció

La per­so­na desig­na­da per a ocu­par la plaça subs­criu­rà un con­trac­te d’alta direc­ció, que tin­drà una dura­da de 4 anys, pro­rro­ga­bles a 4 anys més mit­ja­nçant un pro­cés d’avaluació de la ges­tió realitza­da.

La retri­bu­ció bru­ta anual a per­ce­bre se situa­rà entre els 120.000 i els 135.000 euros, d’acord amb les fun­cions que se li assig­nen.

Comparte esta publicación

amadomio.jpg

Suscríbete a nuestro boletín

Reci­be toda la actua­li­dad en cul­tu­ra y ocio, de la ciu­dad de Valen­cia