Aquest pro­gra­ma con­vi­da artis­tes con­tem­po­ra­nis a crear pin­tu­res murals als dife­rents cam­pus de laUV, pre­nent com a eix els valors uni­ver­si­ta­ris.

 

La Uni­ver­si­tat de Valèn­cia ha pre­sen­tat «Els valors de la UV: art i patri­mo­ni als cam­pus». Aquest pro­gra­ma con­vi­da artis­tes con­tem­po­ra­nis a crear pin­tu­res murals als dife­rents cam­pus de la UV, pre­nent com a eix els valors uni­ver­si­ta­ris (la soli­da­ri­tat, l’ecologisme, la diver­si­tat, la igual­tat, la jus­tí­cia, el res­pec­te el ser­vei públic…) i refo­rçar així el com­pro­mís de la ins­ti­tu­ció amb la seua fun­ció cul­tu­ral.

L’acte ha comp­tat amb les inter­ven­cions de la rec­to­ra, Maria Vicen­ta Mes­tre, i de la vice­rec­to­ra de Cul­tu­ra i Socie­tat, Ester Alba, junt amb artis­tes, mem­bres de la comu­ni­tat uni­ver­si­tà­ria i del sec­tor cul­tu­ral. Durant el seu dis­curs, la rec­to­ra ha mani­fes­tat la seua satis­fac­ció i agraï­ment a l’equip de Cul­tu­ra en veu­re mate­ria­litzat amb aquest pro­jec­te el seu desig de por­tar la cul­tu­ra a la vida estu­dian­til, a tra­vés del pro­gra­ma ‘Cul­tu­ra als Cam­pus’. Així mateix, ha subratllat la sim­bio­si acon­se­gui­da entre artis­tes, que “han acon­se­guit lle­gir l’esperit de la uni­ver­si­tat i tra­s­­lla­­dar-ho als cam­pus: els espais on vivim i on s’interpel·la a tra­vés de l’art i amb sim­bio­si de grups de recer­ca uni­ver­si­ta­ris”.

Per la seua part, la vice­rec­to­ra Ester Alba ha subratllat que aquest pro­jec­te ha estat pos­si­ble grà­cies al tre­ball de l’equip de Cul­tu­ra, espe­cial­ment de l’àrea d’exposicions i patri­mo­ni. “La uni­ver­si­tat es con­ver­teix, tam­bé a tra­vés d’aquesta ini­cia­ti­va, en un agent actiu de la cul­tu­ra, amb una expe­rièn­cia que acos­ta la cul­tu­ra als cam­pus, demo­cra­titza la cul­tu­ra i apro­pa l’art con­tem­po­ra­ni a la vida uni­ver­si­tà­ria”. Durant la seua inter­ven­ció, a més de posar en relleu el pro­gra­ma ‘Cul­tu­ra als Cam­pus, tam­bé s’ha refe­rit a l’informe de l’Observatori de la Cul­tu­ra 2025 de la Fun­da­ció Con­tem­po­rà­nia.

En aquest infor­me, basat en l’opinió de més de 400 experts, el Cen­tre Cul­tu­ral La Nau de la UV ha esca­lat del lloc 14 al 7 i es tro­ba així entre les 23 acti­vi­tats i cen­tres cul­tu­rals més valo­rats de la Comu­ni­tat Valen­cia­na. Alba ha assen­ya­lat l’excepcionalitat, en el con­text esta­tal, que una uni­ver­si­tat se situe en l’avantguarda del ràn­quing i com­par­tis­ca relle­vàn­cia amb ins­ti­tu­cions de la talla del Museu del Pra­do, el Rei­na Sofía o l’IVAM. Aquest posi­cio­na­ment ha con­so­li­dat la UV com un agent actiu i essen­cial en la vida cul­tu­ral.

Ini­ciat en 2024, en el marc del 525 ani­ver­sa­ri de la fun­da­ció de la Uni­ver­si­tat de Valèn­cia, «Els valors de la UV: art i patri­mo­ni als cam­pus» s’obri a la diver­si­tat de llen­guat­ges artís­tics i atén tam­bé la con­ser­va­ció del patri­mo­ni arqui­tec­tò­nic, incor­po­rant pro­gres­si­va­ment inter­ven­cions en espais fre­qüen­tats per la comu­ni­tat uni­ver­si­tà­ria. La pri­me­ra eta­pa inclou setze obres d’artistes com Moi­sés Mahi­ques, Che­ma López, Calo Carra­ta­lá, Cache­te­jack, Isa­bel Gál­vez, Ernes­to Case­ro, Álex Gam­bín, Mer­che Perei­ra, Ana Cís­car Cebrià, Ana Peñas, Juan Oli­va­res i Julie­ta XLF.

A finals de 2025, el pro­gra­ma es va ampliar amb la incor­po­ra­ció d’obres cedi­des per l’IVAM en qua­li­tat de como­dat. Aques­ta fase va afe­gir onze peces d’Alber­to Cora­zón, Miquel Nava­rro, Juan Asen­sio, Juan Car­los Nadal, San­león i Andreu Alfa­ro, res­tau­rant i com­ple­tant així la col·lecció uni­ver­si­tà­ria, inte­gra­da amb obres adqui­ri­des prè­via­ment per la Uni­ver­si­tat a tra­vés del Vice­rec­to­rat de Cul­tu­ra i Socie­tat i altres pro­gra­mes de suport a la crea­ció artís­ti­ca. El pro­jec­te té voca­ció de con­ti­nuï­tat i bus­ca inte­grar l’art con­tem­po­ra­ni en el patri­mo­ni uni­ver­si­ta­ri, ofe­rint iti­ne­ra­ris cul­tu­rals acces­si­bles per a estu­diants i ciu­ta­da­nia, garan­tint alho­ra la seua con­ser­va­ció pre­ven­ti­va i difu­sió.

Comparte esta publicación

amadomio.jpg

Suscríbete a nuestro boletín

Reci­be toda la actua­li­dad en cul­tu­ra y ocio, de la ciu­dad de Valen­cia