PERMEA, Pro­gra­ma Expe­ri­men­tal de Media­ció i Edu­ca­ció a tra­vés de l’Art, del Con­sor­ci de Museus de la Comu­ni­tat Valen­cia­na es con­ver­teix en màs­ter amb la incor­po­ra­ció de la Uni­ver­si­tat de Valèn­cia al pro­jec­te, que ha apro­vat el pro­gra­ma com a màs­ter pro­pi en el seu últim Con­sell de Govern, des­prés del suport ins­ti­tu­cio­nal del Depar­ta­ment d’Història de l’Art de la Facul­tat de Geo­gra­fia i His­tò­ria.

La ins­ti­tu­ció museís­ti­ca, amb el suport de la uni­ver­si­tat valen­cia­na lla­nça el màs­ter PERMEA, la pri­me­ra ini­cia­ti­va de for­ma­ció en edu­ca­ció i museus que sor­geix des d’una ins­ti­tu­ció cul­tu­ral i que té un caràc­ter tan espe­cia­litzat, tant a Valèn­cia com a la res­ta de l’Estat espan­yol.

Diri­git per l’artista, docent i inves­ti­ga­do­ra cul­tu­ral, Cla­ra Boj, pel coor­di­na­dor d’Educació i Media­ció del Con­sor­ci de Museus, José Cam­pos, i per Esther Alba, com a pro­fes­so­ra del Depar­ta­ment d’Història de l’Art de la Uni­ver­si­tat de Valèn­cia, el màs­ter ini­cia­rà les clas­ses al Cen­tre del Car­me de Valèn­cia a l’octubre de 2018 i fina­litza­rà al des­em­bre de 2019.

El claus­tre del pro­gra­ma està for­mat, així mateix, per Maria Aca­so, inves­ti­ga­do­ra en art i edu­ca­ció, con­si­de­ra­da com una de les actuals líders en l’Estat espan­yol i en Lla­ti­noa­mè­ri­ca dins del que es coneix com a “revo­lu­ció edu­ca­ti­va”, a més de Yoe­ri Mees­sen, res­pon­sa­ble del Depar­ta­ment d’Educació Witt de Witt-Rot­­te­r­­dam i Ramón Parra­món, comis­sa­ri del Cen­tre d’Art Con­tem­po­ra­ni de Vic i res­pon­sa­ble de la pla­ta­for­ma IDENSITAT.

El pro­gra­ma s’articula entorn de tres eixos prin­ci­pals: Art, Edu­ca­ció i Com­pro­mís i des de tres pers­pec­ti­ves Museu, Esco­la i Comu­ni­tat. Les pràc­ti­ques edu­ca­ti­ves dels museus i cen­tres d’art estan gene­rant nous models ins­ti­tu­cio­nals més oberts, plu­rals i expe­ri­men­tals i, en aquest con­text, la media­ció és ente­sa no només com una inter­fí­cie d’aproximació entre l’art i els públics sinó com un camp expan­dit que abas­ta les rela­cions i conei­xe­ments que tra­ves­sen el museu.

Això ha por­tat al Con­sor­ci de Museus a repen­sar el tipus de for­ma­ció d’un con­junt de pro­fes­sio­nals que han de ser capaços d’abordar pro­jec­tes mul­ti­dis­ci­pli­na­ris que invo­lu­cren agents i sabers pro­pis d’àrees diver­ses com poden ser la peda­go­gia, la his­tò­ria i la crea­ció artís­ti­ca però tam­bé les cièn­cies socials i expe­ri­men­tals.

El direc­tor del Con­sor­ci de Museus, José Luis Pérez Pont ha mani­fes­tat que “amb el pro­gra­ma PERMEA fem un pas gran en la pro­fes­sio­na­litza­ció del sec­tor cul­tu­ral a la Comu­ni­tat Valen­cia­na, pen­sant en el tipus de for­ma­ció que pre­ci­sen els pro­fes­sio­nals, en la seua capa­ci­ta­ció i excel·lència, per a donar res­pos­ta a les neces­si­tats reals de les pràc­ti­ques artís­ti­ques actuals”.

Així mateix ha recor­dat que “des que el Con­sor­ci de Museus va ini­ciar un nou model de ges­tió basat en la trans­pa­rèn­cia en els pro­ces­sos d’accés a les pro­gra­ma­cions dels museus i cen­tres d’art, hem assu­mit l’educació com a eix trans­ver­sal en la nos­tra acció, i hem esta­blit un pro­gra­ma ampli de con­vo­ca­tò­ries públi­ques amb l’objectiu de visi­bi­litzar el tre­ball dels crea­dors que des­en­vo­lu­pen les seues pràc­ti­ques entre el fet artís­tic i el fet edu­ca­tiu”.

El curs de post­grau està diri­git a alum­nat lli­cen­ciat i gra­duat en Belles Arts, His­tò­ria de l’Art i Peda­go­gia o gra­duat en altres dis­ci­pli­nes i inter­es­sat en les con­ne­xions art i edu­ca­ció, pro­fes­sio­nals de l’educació en museus, l’educació for­mal i no for­mal i els pro­jec­tes comu­ni­ta­ris.

 

Comparte esta publicación

amadomio.jpg

Suscríbete a nuestro boletín

Reci­be toda la actua­li­dad en cul­tu­ra y ocio, de la ciu­dad de Valen­cia